עבודת הגרפולוג וייחוד הגרפולוגיה

הגרפולוגיה עוסקת בבני אדם, היא צמחה על רקע תורת האדם ונשארה מושרשת בה. התייחסותה העיקרית היא כלפי האדם, במלוא היותו וקיומו.

הגרפולוג חייב להיות מודע שהוא פועל במישור ההכרה העצמית של האדם, שהינו פתוח, אך איננו בלתי מוגדר. על מנת לא לגרום נזק לבני האדם חשוב לא להיגרר אחר ראיה חד צדדית נטולת ביקורת ולהסתכל תמיד שהאופק תואם את המציאות, זאת האחריות שמוטלת על הגרפולוג בעבודתו הממשית.

יש לנו הצעה מפתה בשבילכם… לחצו כאן

אף פעם אין לראות את האדם אמצעי למטרה. לגרפולוגיה אסור להתייחס בלעדית לתפקידי החיים האנושיים, הן תפקודי החיים והן נסיבות החיים משתקפים בהבעה הגראפית.

על האדם והתפתחותו משפיעים מספר גורמים ויש להביאם בחשבון בשעת הייעוץ והאבחון:

1. הגורם התורשתי
הוא המהווה את המערך האינדיווידואלי של האדם, אי אפשר לשנות אותו. זהו היסוד ליכולתו הספציפית לפתח את כישוריו המיוחדים בחייו הוא ובחיים המשותפים.

2. גורם הסביבה והשפעתה על ההתפתחות האישית
גם השפעות חיצוניות מעצבות את האדם, הסביבה מעניקה לנו את כללי המשחק החברתיים, ובאמצעות הוראה אנו רוכשים ידע.

ניתוח כתב יד ייעשה בדרך כלל כאשר מקבלים בגרות גראפית דהיינו בגילאי 15-17 שנים.

תפקידו של הגרפולוג לגלות מתוך כתב היד תמונה תואמת את ייחודו ואופיו של הכותב. שיטת העבודה היא קודם כל להתרשם מכתב היד ולאחר מכן יש לבצע עיבוד מדויק ושיטתי ע”י מציאת סימנים גרפולוגיים בכתב היד והצלבתם. רק כאשר ימצא הגרפולוג 3 סימנים המצביעים על אותה תכונה יוכל לומר בוודאות כי התכונה נמצאת אצל הכותב.

באבחון כתבי יד ישנן דרגות שונות של התעמקות:
א. דרגה ראשונה הנה מבט ראשוני – ישנן תכונות אופי הניכרות במבט הראשון שניתן לאבחן אותן בקלות ובביטחון.
ב. דרגה מעמיקה יותר הנה חיפוש הסימנים הגרפולוגיים המוזכרת מעלה. ישנן קבוצות סימנים קורלטיביות לתחומי האישיות השונים:

  1. סימני כתב המעידים על תכונות יסוד בעלי אופי חומרי: המתח בקו, מקוריות בצורות, דיוק בעיצוב הצורה וכד’.
  2. תכונות המצביעות  על התנעה והתנגדות יופיעו בסימני התנועה, המזג של הכותב, האם התנועה  קצבית / מהירה, מתקדמת או סטאטית מתונה ועצורה.
  3. את התפקוד היומיומי יבדוק הגרפולוג במקצב הכתב – תקינותו או עד כמה הוא פרוע, יחס הכותב לסביבה יתבטא בהתייחסותו לשטח הכתיבה, פרופורציות וחלוקת הכתב בשטח.

ג. הדרגה הבאה של הניתוח דורשת אבחון תכונות או איכויות שונות, נקודת מבט הזהה לזו של מבקר אומנות לגבי ציור מסוים שלא רק מעריך את סגנון היצירה אלא גם את ייחודה, רמתה וכושרה.

אין לעבוד ע”פ שיטה אחת בלבד, העיקרון הוא להכיר את כל שיטות העבודה וניתוח הכתב ולשלב ביניהן.
גרפולוגיה דינמית של מתבגרים – אורסולה אווה ללמנט, הוצאת שרף בץ, 1993.

 


התנסות במבחני הגרפולוגיה שלנו
הישאר מעודכן בכל החידושים באתר - בוא להיות חבר שלנו בפייסבוק!

מאמרים בגרפולוגיה

Close

יש לכם מש תמש באתר? לחצו כאן

הרשמה בחינם לאתר גרפוטייפ

מלאו את הפרטים הבאים על מנת להירשם לאתר ולהתחיל במבחן הגרפולוגיה.

כמו כן, תאפשר לכם ההרשמה לאתר לבצע בחינות נוספות המצויות בו.

ההרשמה לאתר אינה כרוכה בתשלום ולא תשמש למשלוח מסרים לכתובת המייל שלכם.

פרטיכם, תוצאות המבחן וכל מידע אישי נוסף אינם מועברים בשום אופן לגורם אחר.

Close

שחזור סיסמה למערכת גרפוטייפ

רשמו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם כפי שנרשמתם איתה לאתר.

Close

כניסה למערכת אתר גרפוטייפ

שכחתי את הסיסמה אני רוצה להירשם לאתר