משמעות זוית הכתיבה
זוית הכתיבה מושפעת ממספר גורמים, ברובם טכניים. זווית הכתיבה האידיאלית היא 60 מעלות.
אחד הגורמים הטכניים המשפיעים על זווית הכתיבה הוא מרחק המרפק מהשולחן. כמו כן, מאחיזת העט (קרוב או רחוק מהדף).
לכותבים ביד ימין הרבה יותר קל ליצור זווית ימנית ולכותבים ביד שמאל קל יותר ליצור זווית שמאלית. בדרך כלל השמאליים מנסים להשתלב בכתב הימני. יש גרפולוגים שמתעלמים מזווית הכתיבה בדו”ח ניתוח כתב היד.
כתב שזוויתו 35-0 מעלות
תמונתו – כתב שוכב, מעיד על הכותב שהוא שואף להיטמע בסביבה החברתית. מאבד מהאני. בכתב מהיר מראה על חולשת המשמעת העצמית, אימפולסיביות ותסיסה רגשית, או חום ואהבה, או תוקפנות.
חשוב – לעולם לא ניתן לאבחן תכונה של כותב מסימן גרפולוגי אחד.
דו”ח מורכב משילוב ממספר רב של סימנים גרפולוגיים.
בכתב איטי – לאדם אין אופי, חלש, פסיבי, מתקשה לעמוד בדרישות המציאות, קנאות פוליטית לאידיאליזים.
כתב שזוויתו 35-70 מעלות
זו הזווית המקובלת של הכתיבה. הומוגנית לכתב מהיר, ומעידה שיש תיאום בין הרגש להגיון. התמצאות ערה, יכולת להתרגש במידה, התחשבות בסביבה, חביבות אמיתית. הכותב מרגיש את הזולת, מפגין אדיבות, ספונטניות מבלי לבטל את האישיות.
בכתב איטי – זווית זו אינה מקובלת. מראה שהכותב מפגין רצון להראות כאילו הוא ימני. הכותב מגשש את הדופק. מסגל לעצמו התנהגות חלקלקה ואדיבה עד כדי למצוא חן ויש כדי לנצל את הזולת למטרותיו. חלק אחר רוצה להשתלב על מנת להימנע מחיכוכים.
כתב שזוויתו 80-95 מעלות
קווי האורך זקופים ומאורכים לשורה. הכותבים בזווית זו מוכרחים להאט את הכתיבה ולפיכך מגבירים את הפיקוח האופטי על הכתב. זווית זו אינה אופיינית לכותבים בכתיבה מהירה. יש ניסיון של הכותב לרכז את כל תשומת לבו למעשיו. להפחית כמה שיותר את הרגש וההשפעה של האימפולס ולפיכך להגביר את ההיגיון והתבונה. מראה על אדם אובייקטיבי, שקול ומתון. הופך את האדם למכונה, מאוד נוקשה שלא יכול להראות רגש והתחשבות, שומר מרחק, לא נסחף רגשית, לא מושפע מאנשים אחרים ועומד באופן עצמאי על דעותיו. ככל שהכתב איטי יותר מצביע על אדם יותר נוקשה, קפדן, כפייתי, אנוכי, ואגוצנטרי.
זווית שמאלית
זווית לא שכיחה.
זווית שמנוגדת לכותבים ביד ימין.
זווית של כותבים בגיל ההתבגרות, על מנת להראות יפה. המתבגרים מדחיקים את היצרים התוססים. במידה וזווית כתיבה זאת נשארת לאחר מכן מראה על סנוביות, גאוותנות, חוש אסטתי מפותח, גנדרנות ושחצנו. זווית זאת מחייבת שליטה מעולה בגוף. כתב יד אופייני לספורטאים. מראה על גודש רגשות, חוששים לתת ביטוי חיצוני ומפנימים זאת. חוששים ליצור קשר עם הזולת מסיבות שונות, או בגלל חשדנות או תחושת קיפוח או מרירות.
התנסות במבחני הגרפולוגיה שלנו
מאמרים בגרפולוגיה
- רוצה לדעת עוד על עצמך?
- התנסות במבחני הגרפולוגיה שלנו
- הרצאות בגרפולוגיה
- מהי גרפולוגיה
- אודות פרויקט גרפוטייפ
- ההיסטוריה של הגרפולוגיה
- שימושי הגרפולוגיה
- איך לכתוב קורות חיים
- סימני הפרעה אצל מתבגרים
- מהי עבודת הגרפולוג
- ספרים בגרפולוגיה
- הכוונה מקצועית ובחירת מקצוע
- גרפולוגיה וזוגיות
- כתב היד כפוליגראף
- חתימות וגרפולוגיה
- תיקונים בכתב היד
- גרפולוגיה בשירות הרפואה
- ציורי ילדים
- מה אומרים השוליים על הכותב
- משמעות זוית הכתיבה
- מבחן גלים וכוכבים
- מבחן ווארטג
- מבחן העץ
- מבחן טורי המספרים
- רווח בין שורות
- אזורי כתב
- מבחן מוכנות לכיתה א'
- תורת האופי - רנה לה סן
- מבחן הצבעים
- אברהם מסלו וגרפולוגיה
- הטיפולוגיה של אודם
- הטיפולוגיה של יונג
- טיפולוגיות בגרפולוגיה
- שלושת תמונות הכתב
- ציורי דמות אנוש
- משמעות הצבעים במבחן
- תיאוריית פופאל
- גרפוטייפ פייסבוק
- פורום גרפולוגיה
- השמטה בציורי דמות אנוש
- עוד על גרפולוגיה וזוגיות
- מרווחים בכתב
- גרפותרפיה
- רווח בין מילים
- ההיסטוריה של הגרפותרפיה
- תנועה ארגון צורה
- ניתוח גרפולוגי - נתח את כתב היד שלך עכשיו
- סימני מצוקות בכתב היד
- גרפולוגיה ותאונות דרכים
- גרפולוגיה משפטית מאת ליאת חיימוב
- זוועה בגן הילדים