הטיפולוגיה של יונג

יונג מחלק את האנושות לשתי קבוצות מרכזיות: הטיפוס האקסטרונט והטיפוס האינטרורט.
שניהם נמצאים משני קצוות ציר אחד. כל האנשים מפוזרים על אותה סקלה.

מוחצן – הטיפוס המוחלט – במרכז התעניינותו עומד העולם החיצוני, הסביבה והאנשים. קל לו להסתגל לחברה, הוא משתתף ומעורב באופן פעיל. למעשה הקשר עם העולם החיצון הוא בשבילו צינור אינפורמציה. הוא מושפע ממה שקורה סביבו בכל תחומי חייו, במחשבותיו הרגשותיו והשקפותיו. יש לו צורך בקשר עם אחרים, הוא מסוגל לחוש אמפטיה והזדהות, הוא חברותי ומעורב, יחד עם זאת הצורך החזק במגע חברתי הדוק גורם לו לפחד מאיבוד הקשר שמא יסור חינו.

מופנם – במרכז עולמו עומד העולם הפנימי הסובייקטיבי. חיי רוח, הדמיון המחשבות וההשקפות. אין בו נכונות ולפעמים לא יכולת להסתגל לכל חברה ולכל מצב. יש לו דרישות פנימיות ברורות והוא מוכן להלחם למענן. אדם עם הרבה רעיונות ועקרונות מוסר. פעיל ברוחו ולא במעשיו. לפני כל פעולה שוקל את כל הגורמים ותגובותיו לפיכך מועטות. דעותיו והשקפותיו יציבות והוא אינו מושפע מאחרים. יש בו הססנות, בדידות, כפייתיות, פרפקציוניסט, חשובה לו השלמות.

הטיפולוגיה של יונג

הגרפולוג מתייחס תמיד לגודל הכתב ולמהירות.

מבחינה סימבולית – הזווית מקבילה לחישה – יסוד הזווית מקביל ליסוד החישה ומחובר למציאות, אנשים שמשתמשים בחישה הם פרקטיים – לראות ,להרגיש, לדעת, מה שקיים, אנשים ריאליים, מתייחסים לעובדות קונקרטיות, אנשים שמשתמשים בחושים.מבחינת ביצוע , הזווית  הכי קשה לביצוע, דורשת את הכי הרבה ריכוז ומאמץ, מדובר בקו ישר, יש לבדוק עד כמה הוא נוקשה, האדם צריך להתמקד ולהשקיע מאמץ, תכליתי, מכוון למטרה, רצון להתקדם קדימה, פועל ביעילות, מכוון שהקו קשה והאדם מתעקש ומצליח לבצע אותו מראה על יעיל, רצון להצליח, מכוונות למטרה, האדם מסתמך על נתונים ועובדות מוחשיים, פרקטיים, קונקרטיים, נחוש.

קערה – אנשים שמחוברים לרגש, שצריכים לחוות דברים עם הרגש, אנשים שופטים ע”פ ה”כאן ועכשיו” הכול מעורב ברגש, העשייה מעורבת ברגש, אוהב או לא אוהב – אין הדבר אומר שהם לא רציונאליים. התנועה הקלה ביותר לביצוע היא קערה, מביעה על פתיחות, מסירות, שאפתנות, נעימות, הגישה לחברה נעימה, נותנת, אמפטיה, סימפטית, אדיבה, טוב לב.

קמרון – חיבור לחשיבה – רציונאליים, תפיסה מציאותיות מבוססת על חשיבה, חקירה, חשיבה מופשטת, ריאליים, עובדות מוכחות.
קשה לצייר את הקמרון מבחינה מוטורית יש צורך בקשר בין עין ליד.

הקמרון מעיד על מגננה –  לפעמים מגננה מחוסר בטחון – כשהקמרון גדול מדי, האדם מעיד על עצמו, יצירת גג, הליכה אחורה, התגוננות שיכולה לבוא מהרבה מניעים ויש לבדוק אותם ולהבין אותם. מתוך מגננה אפשר לעשות דברים שהם “אנטי”.
יכול להצביע על אדם מנומס חושב לפני שעושה, שיקול דעת רציונאלי לפני עשייה, ביקורת, זהירות, מחושב. מראה על גאוותנות, הרגשת קיפוח ויהירות.

היסוד הרביעי – חוט – התפיסה של המציאות, ההסתגלות מבוססת על אינטואיציה, הברקות אינטואיטיביות, השראות של הרגע, ערמומיות.


התנסות במבחני הגרפולוגיה שלנו
הישאר מעודכן בכל החידושים באתר - בוא להיות חבר שלנו בפייסבוק!

מאמרים בגרפולוגיה

Close

יש לכם מש תמש באתר? לחצו כאן

הרשמה בחינם לאתר גרפוטייפ

מלאו את הפרטים הבאים על מנת להירשם לאתר ולהתחיל במבחן הגרפולוגיה.

כמו כן, תאפשר לכם ההרשמה לאתר לבצע בחינות נוספות המצויות בו.

ההרשמה לאתר אינה כרוכה בתשלום ולא תשמש למשלוח מסרים לכתובת המייל שלכם.

פרטיכם, תוצאות המבחן וכל מידע אישי נוסף אינם מועברים בשום אופן לגורם אחר.

Close

שחזור סיסמה למערכת גרפוטייפ

רשמו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם כפי שנרשמתם איתה לאתר.

Close

כניסה למערכת אתר גרפוטייפ

שכחתי את הסיסמה אני רוצה להירשם לאתר